Yrityksen mobiilipankki

Yrityksen mobiilipankki Käyttöönotto Ehdot ja hinnat Kysyttyä Yrityksen mobiilipankki

Yrityksen mobiilipankissa voit

  • katsoa tiliesi saldo- ja tapahtumatiedot
  • tehdä tilisiirtoja omien tiliesi välillä
  • maksaa laskuja
  • lukea maksun tiedot viivakoodi- ja QR-koodinlukijalla
  • tarkistaa lainojesi tiedot
  • lukea ja lähettää verkkopankin posteja
  • vertailla eri maiden valuuttoja valuuttalaskurilla

Kirjautuminen mobiilipankkiin

Kirjaudu Yrityksen mobiilipankkiin ja vahvista tapahtumia Nordea Tunnusluvut-sovelluksella. Tunnuslukusovelluksen myötä voit luopua paperisesta tunnuslukukortista ja tunnuslukujen yliviivauksesta. 

Lue lisää tunnuslukusovelluksesta nordea.fi/tunnuslukusovellus

Käyttöönotto

Käyttääksesi Yrityksen Mobiilipankkia tarvitset

  • Nordean Yrityksen Classic-verkkopankkisopimuksen ja
  • Mobiililaitteen, johon voit ladata mobiilisovelluksen. Yrityksen mobiilipankki on suunniteltu toimimaan seuraavissa älypuhelimissa ja tableteissa:
    • Windows Phone -puhelimet (8.1 ja uudemmat)
    • iPhone (iOS 7.1 ja uudemmat)
    • iPad (iOS 7.1 ja uudemmat)
    • Android -puhelimet (4.1 ja uudemmat)

Yrityksen mobiilipankkiin kirjaudut pysyvällä salasanalla ja yrityksen tunnuslukukortilla tai Nordea Tunnusluvut-sovelluksella. Luot pysyvän salasanan itse kirjautuessasi Yrityksen mobiilipankiin. Tunnuslukusovelluksen voit ottaa käyttöösi Yrityksen Classic- verkkopankissa. Sekä tunnuslukusovelluksen että pysyvän salasanan käyttöönotossa tarvitset yrityksen tunnuslukukortin. 

Jotkut palvelut, kuten laskujen maksaminen, vaativat, että vahvistat maksun tunnuslukukortilla tai tunnuslukusovelluksella.

Ehdot ja hinnat

Yrityksen mobiilipankki on tarkoitettu Yrityksen Classic-verkkopankkia käyttäville asiakkaille. Yrityksen mobiilipankin käyttöön sovelletaan Yrityksen Classic-verkkopankin palveluehtoja ja hinnoittelua. Lisätietoja

Kysyttyä
Miten saan mobiilipankin käyttööni?
Vastaus:

Voit ladata mobiilipankin käyttöösi mobiililaitteesi sovelluskaupasta.
Mobiilipankki iPadille ja iPhonelle ladataan AppStoresta.
Windows Phone 8 -puhelimen mobiilipankki ladataan Windows Storesta.
Mobiilipankki Android-puhelimille ladataan Google Playsta.

Mikä on pysyvä salasana ja mistä sen saa? Minulla on vain Classic verkkopankkitunnukset
Vastaus:

Pysyvä salasana on itse keksimäsi salasana, jolla pääset helposti ja nopeasti katsomaan tilitietojasi ilman tunnuslukulistaa. Voit luoda ja hallita salasanaa Yrityksen mobiilipankissa.

Miten luon itselleni pysyvän salasanan, jolla kirjaudun mobiilipankkiin?
Vastaus:

Salasana luodaan Yrityksen mobiilipankissa ensimmäisen käyttökerran yhteydessä ja sen luontiin tarvitset käyttäjätunnuksen, tunnusluvun ja vahvistustunnuksen.
1. Valitse ”Luo salasana”
2. Kirjaudu käyttäjätunnuksella ja seuraavalla vapaalla tunnuslukulistan luvulla.
3. Hyväksy käyttöehdot
4. Syötä salasana kahdesti. Varmista että ne täsmäävät.
5. Salasanasi on nyt luotu. Voit kirjautua sisään.

Mobiililaitteelleni ei ole saatavissa mobiilipankki-sovellustanne. Mitä teen?
Vastaus:

Jos käytössäsi on kuitenkin mobiililaite, jossa on internet-yhteys, voit käyttää verkkopankkia puhelimesi selaimessa osoitteessa nordea.fi.

Mitä Yrityksen mobiilipankin käyttö maksaa?
Vastaus:

Yrityksen mobiilipankilla ei ole erillistä maksua vaan se sisältyy Yrityksen Classic-verkkopankin kuukausimaksuun ja sitä voi käyttää samoilla tunnuksilla. Palvelujen hinnoittelu on sama kuin verkkopankissa. Esimerkiksi tilitapahtumien katselusta, maksujen tekemisestä ja e-laskujen vastaanotosta veloitetaan sopimuksen mukaan tapahtumakohtaiset maksut.

Voiko Yrityksen mobiilipankin asentaa useammalle laitteelle?
Vastaus:

Sovelluksen voi asentaa niin monelle laitteelle kuin haluaa.

Kuinka monta käyttäjää voi käyttää Yrityksen mobiilipankkia samaan aikaan?
Vastaus:

Kuten Classic-verkkopankki, myös mobiilipankki on suunniteltu siten, että yksi käyttäjä on kirjautunut sisään vain yhdeltä laitteelta kerrallaan. Yhtäaikaista käyttöä useammalta laitteelta ei suositella. Jokaisella käyttäjällä tulisi myös olla omat verkkopankkitunnukset.

Voinko käyttää sekä henkilöasiakkaan että Yrityksen mobiilipankkia samalla puhelimella? Miten erotan sovellukset toisistaan?
Vastaus:

Henkilöasiakkaan ja Yrityksen mobiilipankit on suunniteltu toimimaan samassa puhelimessa. Käyttäjä erottaa ne toisistaan erilaisista sovellusikoneista. Nordean logon lisäksi Yrityksen mobiilipankin ikonissa on teksti Yrityspankki.

Onko mobiilipankin käyttö turvallista?
Vastaus:

Kaikkien Nordean sähköisten kanavien käyttö on aina erittäin turvallista. Seuraamme jatkuvasti maailmalla tapahtuvaa sähköisten kanavien tietoturvan kehitystä ja kehitämme omia ratkaisujamme sen pohjalta.
Älypuhelimissa ja tableteissa on rajoitettu ja suljettu ympäristö. Rajattua suojausympäristöä ei tule murtaa (root, jailbreak) ja laitteisiin kannattaa asentaa sovelluksia vain virallisista ja luotetuista sovelluskaupoista

Miten käytän mobiililaitettani turvallisesti?
Vastaus:

Ainakin seuraavat asiat on hyvä muistaa:

  • Asenna sovelluksia vain luotettavista lähteistä
  • Käytä vain langatonta verkkoa, johon voit luottaa. Joissakin tapauksissa laitteista on kerätty tietoja epäluotettavien verkkojen avulla.
  • Päivitä käyttöjärjestelmä ja sovellukset säännöllisesti. Päivitysten mukana tulee uusia turvallisuusominaisuuksia ja toimintoja, ja lisäksi käytettävyys paranee.
  • Älä murra laitteesi rajattua suoritusympäristöä (root, jailbreak), omien sovellusten asentamista varten. Se poistaa laitteen yleisen suojauksen.
  • Asenna mobiililaitteeseesi virustorjuntaohjelma, jos mahdollista.

Yhteys pankkiin - neuvoja

Sail boat stem  

Tietoa ohjelmistotaloille

Lisätietoja sekä ohjeita muutoksista ja uusista palveluistamme.

Hand turning pages  

Palvelukuvaukset

Nordean palveluiden tekniset kuvaukset