Usein kysyttyä
Usein kysyttyä Siirrosta
- Kuinka nopeasti rahat siirtyvät pankkitilien välillä?
- Vastaus:
Rahat siirtyvät välittömästi Siirto käyttäjien pankkitilien välillä ja ovat vastaanottajan käytettävissä.
- Voinko lähettää rahaa vaikken tiedän saajan pankkitilinumeroa
- Vastaus:
Kyllä voit, riittää kun tiedät saajan matkapuhelinnumeron.
- Mitä käyttöön tarvitaan?
- Vastaus:
- Tarvitset Android-käyttöjärjestelmällä tai iOS-käyttöjärjestelmällä varustetun älypuhelimen.
- Nordea Tunnusluvut –sovelluksen, OP tai S-Pankin pankkitunnukset.
- Maksuihin soveltuvan pankkitilin.
- Onko palvelussa näkyvä pankkitilini saldo aina ajan tasalla?
- Vastaus:
Nordean tiliasiakkaana saldotieto päivittyy aina puhelimen ollessa yhteydessä nettiin. Muiden pankkien asiakkaiden kohdalla saldotietoa ei näytetä.
- Minulla on useampi puhelinnumero käytössäni (esim. työnantajan ja henkilökohtainen), voinko rekisteröidä molemmat?
- Vastaus:
Nordean Siirto-sovellukseen voi rekisteröidä vain yhden puhelinnumeron per käyttäjä.
- Mitä vastapuoli näkee minusta kun maksan hänelle?
- Vastaus:
Vastaanottaja näkee lähettäjän virallisen nimen ja puhelinnumeron.
- Puhelinnumeroni vaihtui ja minulla on uusi numero. Mitä minun tulee tehdä?
- Vastaus:
Puhelinnumeron voi poistaa menemällä sovelluksen tiliasetuksiin ja poistamalla tilin käytöstä. Tämän jälkeen rekisteröidy sovellukseen uudestaan ja syötä uusi puhelinnumero käyttöönoton yhteydessä.
- Voiko Siirto app olla käytössä useammassa puhelimessa/laitteessa?
- Vastaus:
Samaa käyttäjäprofiilia voidaan käyttää useammalla laitteella (yksi ja sama tili- ja puhelinnumero).
- Voinko käyttää useamman pankin Siirto-sovellusta?
- Vastaus:
Mikäli hallussasi on useampia puhelinnumeroita voit tällöin hyödyntää useamman pankin Siirto-sovellusta. Siirto-maksujärjestelmässä yksi puhelinnumero voi olla käytössä yhteen tilliin ja sovellukseen kerrallaan.
- Mitä teen jos puhelin katoaa?
- Vastaus:
Ota yhteyttä Nordean asiakaspalvelluun.
Vaihtoehtoisesti lataa sovellus toiseen puhelimeen (jossa toinen puhelinnumero) ja asenna Siirto-sovellus. Vanha Siirto-sovellus lakkaa toimimasta.
- Onko käyttäminen turvallista?
- Vastaus:
Siirto on moderni ja turvallinen tapa siirtää rahaa käyttäjien välillä.
Jos epäilet että tunnistautumiseen liittyvät salasanasi tai työkalut ovat väärissä käsissä, ilmoita asiasta välittömästi Nordeaan.