Usein kysyttyä
Usein kysyttyä Korteista ja maksuista
- Haluaisin hankkia uuden kortin. Mikä kortti mahtaa olla minulle sopivin kortti ja miten saan sellaisen helpoiten tilattua?
- Vastaus:
Voit vertailla Nordean eri korttien ominaisuuksia nordea.fi -sivuston "Vertaa kortteja" osiossa. Tästä valikoimasta löydät varmasti juuri sinulle sopivan kortin.
Lisätietoa korteista ja niiden hakemisesta löydät kunkin kortin omalta tuotesivulta.
Jos sinulla on käytössäsi pankkitunnukset, voit tehdä korttihakemuksen verkkopankissa tai soittaa Nordea 24/7:ään 0200 3000 (pvm/mpm).
- Kuinka kauan korttini tunnusluvun toimituksessa kestää?
- Vastaus:
Uuden kortin toimitus kestää 2-4 pankkipäivää ja kortin tunnusluku on odotettavissa kortin saapumisen jälkeen noin 5-6 pankkipäivässä. Kun kyse on vain tunnusluvun uusintatilauksesta, toimitusajaksi on arvioitu 2-3 pankkipäivää.
Tammikuusta lähtien posti ei kulje tiistaisin ja tämä tulee huomioida myös kortteja ja korttien tunnuslukuja tilattaessa. Katso postin tiedote tästäAvautuu uuteen ikkunaan.
Saat uuden tunnusluvun nopeasti tekstiviestillä soittamalla Nordea 24/7 –asiakaspalveluun puh. 0200 3000 (pvm/mpm*) tai käymällä konttorissa.
Tunnusluvun uusintatilauksen normaalihinnat Kortin tunnusluvun uusintatilaus, toimitus postitse kotiin 7,00 € Kortin tunnusluvun uusintatilaus, toimitus tekstiviestitse 0,00 € Kortin tunnusluvun katsominen verkkopankissa 0,00 € - Miten saan vaihdettua paperilaskun e-laskuksi?
- Vastaus:
Kun saat paperilaskun postissa maksa se normaalisti ja tämän jälkeen
- Valitse verkkopankin vasemmassa laidassa olevasta valikosta E-laskut, ja sen jälkeen kohta Uusi laskuttaja ja tarkista verkkopankissa tarjoaako laskun lähettäjä e-laskua.
- Hae laskuttaja laskuttajan nimen mukaan.
- Syötä laskuttajan pyytämä yksilöintitieto. Näin laskuttaja tietää kenen laskusta on kysymys.
- Vahvista e-laskutilaus.
Tarkista seuraavasta laskusta onko e-lasku tilauksesi ehtinyt seuraavaan laskuun. Saapuneet laskut näkyvät sekä Päivittäiset raha-asiat että e-laskujen Saapuneet laskut -sivulla.
Katso video e-laskun käyttöönotosta.
- Olen unohtanut korttini tunnusluvun. Miten saan uuden?
- Vastaus:
Tunnusluvun voit tilata
- pankkitunnuksilla verkkopankista
- Nordea 24/7:stä
- lähimmästä konttorista.
- Kuinka hankin kortin alaikäiselle lapselleni?
- Vastaus:
Nordea Electron voidaan tilata 0 - 17-vuotiaalle lapselle. Kortin tilaaminen onnistuu lähimmässä Nordean konttorissa.
Korttihakemuksessa tulee olla molempien vanhempien sekä lapsen allekirjoitus. Lapsen on oltava mukana konttorissa kun hakemus tehdään ja hänelle on oltava virallinen henkilöllisyystodistus. Toinen vanhemmista voi tarvittaessa hoitaa asian yksilöidyllä valtakirjallaAvautuu uuteen ikkunaan.
Voit lukea lisää kortista Nordea Electron -kortin tuotesivulta.
- Miten teen maksun ulkomaille?
- Vastaus:
Jos maksu on euromääräinen ja menossa SEPA-alueelle sen voi tehdä verkkopankissa Uusi maksu –toiminnolla maksutta.
Valuuttamääräisen maksun voi tehdä verkkopankin kohdassa Muut maksuasiat/Valuuttamaksut. Maksusta veloitetaan voimassa olevan hinnaston mukainen palkkio.
Tarkempia ohjeita saat verkkopankin Ohje-painikkeesta sekä maksutoimeksiannon oikeassa yläkulmassa olevasta kysymysmerkistä.
- Käytössäni on Nordea Credit -yhdistelmäkortti. Voinko käyttää korttia myös ulkomailla ja mitä kuluja kortin käytöstä minulle aiheutuu?
- Vastaus:
Nordea Credit -yhdistelmäkorttia voit käyttää myös ulkomailla maksamiseen ja käteisen nostamiseen. Kortin käytöstä veloitettavat kulut voit tarkistaa kortin tuotesivulta löytyvästä hinnastosta.
- Olen opiskelija, voinko saada luottokortin?
- Vastaus:
Voit hakea Nordea Gold -korttia 2 000 euron luotolimiitillä, kun opiskelet kotimaassa
- ammattikorkeakoulussa
- yliopistossa tai
- korkeakoulussa
Voit tehdä korttihakemuksen
- pankkitunnuksilla verkkopankissa (ei koske opiskelijan luottokorttihakemusta)
- Nordea 24/7:ssä.
- varaamalla ajan konttoriin.
Korttia hakiessasi käymme myös muut luottokortin myöntämiseen liittyvät kriteerit läpi.
- Miten saan korotettua luottokorttini luottorajaa?
- Vastaus:
Jos käytössäsi on pankkitunnukset, voit tehdä luottorajan korotushakemuksen verkkopankissa tai soittamalla Nordea 24/7:ään 0200 3000 (pvm/mpm). Korotusta voit hakea myös lähimmässä Nordean neuvontapalveluita tarjoavassa konttorissa.
- Epäilen, että luottokorttini tiedot on kopioitu, sillä tililläni on outoja tapahtumia?
- Vastaus:
Jos kortillasi on tehty ostoksia, joita et tunnista sulkekaa korttinne soittamalla Sulkupalveluun +358 20 333 (24 h). Tee tunnistamattomista korttitapahtumista korttireklamaatioAvautuu uuteen ikkunaan.
- Yritin maksaa ostoksiani internetissä kortilla, ei onnistunut. Mikä neuvoksi?
- Vastaus:
Yleisin syy maksujen hylkääntymiseen on se, että korttia ei ole liitetty verkkokäyttöön. Turvallisen verkkomaksamisen sivulta löydät ohjeet kortin verkkokäyttöön rekisteröimiseen. Nordea Asiakaspalvelusta saat myös lisätietoa verkkomaksamisesta soittamalla 0200 3000 (pvm/mpm) tai vaihtoehtoisesti chatin kautta.